A fost si Webstock 2015

Cu ce sa incep?

Pai in primul rand cu faptul ca indiferent cat de multe conferinte Webstock voi avea la activ peste 50 de ani, nu o sa ma plictiseasca nici subiectul, nici oamenii, nici atmosfera!

Apoi in al doilea rand: de fiecare data, Webstock imi depaseste asteptarile.

WEBSTOCK-2015

Ce mi-a placut de data asta la mine:

  • Mi-a placut mult ca mi-a venit mintea la cap, si anul asta am avut putin calabalac cu  mine.
    Astfel, am reusit sa fiu destul de mobila si m-am purtat prin multime dar si prin sali cu „doar” o punga (cea de la Vodafone), si aparatul de fotografiat (luat inclusiv pe post de geanta).
  • Mi-a placut ca am fost ceva mai dezghetata. Am reusit sa vorbesc cu toata lumea care mi-a transmis ceva bun, frumos sau util. M-am fortat sa merg frumusel sa ma prezint unor oameni. Pur si simplu. Spicuiesc dintre zecile de oameni cu care am dat mana sau am schimbat cateva cuvinte: George BuhniciIoana Chicet-Macoveiciuc, Mihai Vasilescu (Ha! Ulterior mi-a transmis ca era misto daca apucam sa ne cunoastem.), Bogdana Dobre, Vali Petcu (Conjunctural, dar nu puteam sa ignor omul. 🙂 ), Cristian Manafu (acesta din urma mi-a spus inclusiv ca ii place Nu inseamna Nu – nu va pot explica ce bine mi-a picat sa aud asta!).
  • Desigur, oamenii, dragii de oameni cu care de-abia asteptam sa ma intalnesc si re-intalnesc, tot asa spicuiesc niste nume: Sabina Cornovac, Alina Ilioi (cu care reusesc sa ma vad mult-mult prea rar!), Adriana Sandru, Adina Meg, Laura Doarna, Daria Mircea,  Aniela, Ramona Bascianu si daca am uitat pe cineva il/o rog sa ma traga de maneca sa fac modificarile aici. 🙂
  • Mi-a placut ca am putut sa vorbesc cu multi, cat mai mult oameni despre Nu inseamna Nu, si sa iau ceva feedback la rece si la cald despre cum s-au vazut din exterior munca, efortul si dorintele noastre de a schimba ceva in directia normalitatii, pe termen mediu si lung.
  • Mi-a placut atmosfera si ce am auzit/vazut. Serios!

Ce mi-a placut la eveniment in sine:

  • Sesiunea initiala, intitulata The Game Changers. Ulterior eu  am fost la The How-To Section de la 14:30 la 16:00, si am asistat la Blog Promotion. Iar de la Debate Section in a treia parte (de la 16:30 la 18:00) am asistat la Working with brands.
  • Vorbitorii. Cine mi-a atras atentia? Pai in ordine aleatorie: Horia Neagu (SEO Wolf marketing),  Alexandru Negrea (Marketing 20), Michele Grassi, Cabral, Andrei Rosu, Dragos Lumpan, Ionut Munteanu. Am scris de la fata locului pe facebook ce si cum mi-a atras atentia. As aprecia mult de tot daca as putea gasi prezentarile de la microconferinte. Da, toate, chiar si alea la care nu am putut participa.
  • Blog Promotion m-a invatat ca e bine sa ai asteptarile setate corect de la bun inceput (din discursul lui Alex Negrea eu am inteles ca multi ne credem mai minunati decat suntem :D), si ca ar fi super-super bine sa ne gandim cum putem construi un business in jurul blogului, nu cum putem transforma blogul intr-o sursa de venit/intr-un business. Si ca daca nu scriem de placere, totul poate deveni prea repede o corvoada. Am retinut niste chestii faine despre micro-data pe care de-abia astept sa le pun in practica. Si incheierea e demna de mentionat: „Content is King, Distribution is Queen & You have to be a Wizard”. 😀
  • La Working with brands am avut parte de un panel cum doar in vise as fi putut alcatui.

    OANA BULEXA – MANAGING DIRECTOR, MSLGROUP THE PRACTICE

    MONICA BOTEZ – MANAGING DIRECTOR, GOLIN ROMANIA

    COSTIN COCIOABA – BLOGGER, REFRESH.RO

    GEORGE BUHNICI – REALIZATOR TV & CO-FONDATOR CAVALERIA.RO

    IOANA MACOVEICIUC – BLOGGER

    Moderator:
    CRISTIAN CHINA-BIRTA – BLOGGER

Oana Bulexa si Monica Botez au fost extrem de prezente si de ne-intimidate de faptul ca in sala erau 90% bloggeri. Au reprezentat cu eleganta si multa finete atat industria din care fac parte, cat si cele doua treimi din cercul blogger-agentie-client care le revine datorita „baricadelor” trasate in „piata”. Cu tact si indazneala, a iesit super-tare. Si de notat: e super-OK daca nu ai prieteni in agentii. E suficient o relatie lucrativa si intemeiata pe profesionalism. Nu beti bere cu agentiile, aparent dauneaza colaborarilor! 😀

Ioana Macoveiciuc a venit acolo dupa un inceput de zi mai dificil, dar a fost la inaltime. M-am bucurat sa merg sa ma prezint, si sa dau mana cu ea. Practic fara sa vrea neaparat sa duca totul in aceasta directie, Ioana a dat tonul si a inspirat intreaga discutie, si tare mult ma bucur ca restul panelului a acceptat si a marsat pe idee: relatiile dintre bloggeri si agentii. Am notat ca extrem de profesionist faptul ca Ioana are o prezentare cu un rate-card in care descrie totul: de la metrice la profilul vizitatorilor si la preturile pe care le practica pentru colaborari.

George Buhnici a fost fenomenal. Mi-a ramas in memorie ideea cu fetita lui de 3 ani, care sigur il astepta sa revina de la eveniment. 🙂 Dar in afara de asta m-a incantat cu profesionalismul lui:  respectul pentru comunitatea de pe blogul lui, alegerea cu atentie a colaborarilor, si integritatea pe care si-o asuma constant.
Foarte interesanta a fost si discutia despre costuri minime pentru colaborari, si unde anume spune stop cineva care scrie din pasiune si nu pentru a face bani din blogging. Mentionez limita auto-impusa pe buhnici.ro de 500 de euro minim pentru o colaborare. Apropo, buhnici.ro nu a scos nici un ban timp de 4 ani. Cati dintre tinerii din blogging ar avea atata rabdare si/sau pasiune?
L-am intrebat la final ce intelege el din deontologia si profesionalismul pe care si le impune. Mi-a zis ca e ca atunci cand esti singur la masa si alegi sa mananci cu furculita si cutit, desi nu va sti nimeni niciodata daca nu o faci. Culmea, am inteles exact ce a vrut sa zica, eram „in the zone”. 😀 Nu fac parte din cele 2% femei care-l citesc pe buhnici.ro, dar ma gandesc serios sa incep sa o fac constant.

  • Lasand la o parte panelul, sala mi-a depasit asteptarile:

Am auzit cateva intrebari foarte bune din sala, si interventiile au fost extrem de importante pentru derularea discutiei. Una dintre cele mai faine interpelari a fost: „De ce anumiti bloggeri care nu stiu nici sa scrie bine neaparat, si nici nu au comunitate sunt atat de prezenti in campanii?”.
Tot ce a insemnat iterventie din sala (fie ca a venit de la Zoso, de la Lucian Mandruta sau de la restul celor prezenti), toate punctarile si intrebarile au fost la locul lor, la timpul lor si pe tonul potrivit. Am fost tare mandra si bucuroasa sa asist la discutie, si sa fac parte din masinaria bine unsa care s-a desfasurat in fata ochilor mei.

Cateva mostre despre ce a fost acolo, aici:


Aici, pe facebook: #webstockro.

Ce nu mi-a placut:
– Ca nu exista o garderoba. Stiu, sunt mofturoasa!
– Ca unele persoane inca nu stiu sa se prezinte cand iau cuvantul. *Oftat din toti rarunchii*
– Ca am vazut multi oameni stand cu ochii in telefoane in pauze, in loc sa zambeasca si sa se prezinte, sa faca networking. Sper doar ca erau la prima editie, si ii coplesisera emotiile. 😀

P.S. Am fost in anul acesta la Webstock pentru a promova Nu inseamna Nu. De aici si tricourile noastre si faptul ca nu am putut vorbi aproape (decat) despre asta. Am incercat sa simtim pulsul si sa primim feedback. Inscrierea la Webstock Awards a fost mai degraba o incurajare de care aveam nevoie noi ca echipa, si nu neaparat un milestone de care sa ne impiedicam. Multumim Evensys pentru ocazia de a participa la Webstock Awards, si felicitari tuturor celor nominalizati si mai ales castigatorilor.

Pentru noi, ca echipa, experienta participarii dar si munca depusa in totalitate au fost pretioase. Multumim pentru tot feedbackul pozitiv si negativ, si va reamintim ca avem nevoie de sustinerea voastra in continuare!

alaxandra

Owner la CloudBerries
Sunt pasionata de frumos, de internet si de comunitati. De tot ce inseamna Open Source. De animale. Detin doua pisici si un acvariu "mititel" de 130 l.

Sunt Managing Partner la cea mai faina agentie de WordPress Cloudberries, si impreuna cu sotul meu o crestem dintr-un start-up de webdesign in ceva ce va insemna managementul prezentei online pentru clienti super-faini. 🙂

Ultimele postari ale lui alaxandra (vezi toate)



7 răspunsuri la “A fost si Webstock 2015”

  1. Daria spune:

    Mai, eu stiu ca parca era garderoba… 🙂 Oricum, m-am bucurat si eu mult sa va revad/cunosc, doamnelor si domnisoarelor… si pe domnul, bineinteles!

  2. Aniela Deby spune:

    Ti-am vazut tricoul draga mea. Noi nu am prea apucat sa povestim prea multe, dar am apucat sa ne facem poze. Imi pare rau ca nu ai luat dublura, amandoua sunt la mine. Ma bucur ca te-am vazut. Esti o persoana foarte calda :*

    • alaxandra spune:

      M-am bucurat taaare mult sa te revad. Imi pare rau ca nu am stiut ca vii, m-am luat dusa de val!
      Te-as ruga sa pastrezi si copia mea, si sa imi dai voie sa te scot la un suc data viitoare. Pretext sa ne revedem ne va fi si poza. Ok? 🙂

      • Aniela Deby spune:

        S-a făcut! Şi să ştii că va fi curând, nu aştepţi foarte mult după mine. Chiar pe la mijlocul lui Decembrie, pretext să îmi dai un tricou cadou cu #nuinseamnanu, da? Glumesc. Am copia ta şi promit că am să ţi-o aduc. Ne-am pus pe amândouă pe frigider. Eu nu m-am supărat că nu am comunicat mai mult sau pentru că nu am primit atenţie. Tu ştii foarte bine ce a fost la Webstock că nu aveam loc nici măcar unde să călcăm. Dar am reuşit de am făcut poză, am vorbit maxim 10 minute şi chiar a fost ok. Eşti deosebită!

  3. […] nume dintre speakeri, si ma rezum aici la cativa pe care ii astept cu interes: Orlando Nicoara, George Buhnici, Lucian Mandruta. Cred cu sinceritate ca oamenii de pe lista de speakeri au avut ceva de spus […]

Care este parerea ta?