Blog Branding: Favicon si Gravatar

Acum ceva vreme am inceput o serie de articole despre blog, bloguiala si altele asemenea.

Am inceput cu 12 greseli de incepator, am continuat cu ceva indicii despre URL-uri si SEO si am poposit saptamana trecuta pe la cele mai tari pluginuri de WordPress din repertoriul personal si nu numai.

Azi discutam despre imagine.

 

In articolul despre greselile de incepator aminteam doua lucruri principale pe care e simplu sa le uiti: un Gravatar, si un favicon.

favicon-gravatar-corcodus-ro

Inainte sa intru in detalii, as vrea sa spun ca in ceea ce priveste brandingul de blog lucrurile sunt si simple si complicate. Asa cum scriam aici, aspectul general al blogului trebuie sa fie unul pozitiv.

Cum se poate realiza asa ceva?

O tema desenata bine, aerisita, care sa puna experienta cititorului pe primul loc si in acelasi timp care sa scoata in evidenta continutul blogului.

Apoi, o idee extrem de buna este sa iti dai seama despre ce scrii si de ce scrii despre ce scrii. Astfel, categoriile principale de articole vor fi conturate, si iti vor fi clare, si cu ocazia asta vei avea si o structura bine definita: pe prima pagina, pe sidebar si in meniu se vor regasi cu maxima claritate si usurinta temele principale ale blogului, lucrurile care te intereseaza si cititorii vor sti ce pot gasi la tine in ograda. 🙂

 

Acestea fiind zise, sa incepem:

Blog branding, primii pasi mai tehnici:

 

Faviconul

favicon-corcodus-ro-alaxandra

 

In imaginea de mai sus, am capturat partea de sus a ferestrei browserului meu. Eu folosesc Chrome, dar principiile de mai jos se pastreaza si pentru IE si pentru Firefox/Opera sau Safari.

Pe randul cel mai de sus, apar tab-urile pe care le aveam deschise in clipa in care am facut captura de ecran. Puteti vedea, alaturi de numele site-ului/paginii deschise si o mica iconita. Acesta este faviconul.

El ajuta la identificarea tab-urilor deschise, dar mai ales la personalizarea experientei utilizatorilor.

Pe langa aparitia faviconului langa numele tab-ului deschis, el mai este folosit si: langa bookmark-uri (demonstratia este pe „randul 3” din imagine),  atat in bara de bookmark-uri dar si (in cazul Chrome-ului cel putin) in fereastra cu cele mai vizitate site-uri.

In plus, exista o serie de modalitati in care faviconul este preluat de alte unelte online. Un exemplu graitor este acela al pluginului de blogroll tip Blogspot, care preia pe langa datele ultimei postari si faviconul. Putin mai multe despre istoria si motivele pentru care se recomanda un favicon, ne spune Ray Vellest, aici.

Cea mai simpla solutie pentru a crea un favicon pentru site-ul tau este sa faci o imagine de 32 x 32 pixeli, de de tip .ico, pe care sa o denumesti favicon(.ico). Apoi pune aceasta imagine in folderul /public_html (sau in folderul in care e instalat wordpress-ul pe site-ul tau).

Incearca sa faci in asa fel incat faviconul sa pastreze identitatea blogului: fie folosind o portiune recognoscibila din logo, fie o litera care te reprezinta, fie tot logo-ul, daca e suficient de simplu.

Tine minte, insa ca faviconul este foarte, foarte mic: trebuie sa arate bine, sa nu aiba multe detalii si sa fie usor de recunoscut.

Note:

  • Pluginul meu preferat pentru a adauga un favicon pe site (pentru cei care nu vor sa umble prrin FTP sau CPanel) este: All In One Favicon, pentru ca adauga faviconul si pentru partea de administrare.
  • Pentru utilizatorii de bloguri pe WordPress.com, puteti seta un favicon din sectiunea: Settings -> General, Blog Picture / Icon. Se poate incarca o imagine, si WordPress va face resize si va prelua imaginea de acolo. Toate cele de mai sus referitoare la alegerea imaginii si la dimensiuni (1:1) se aplica.

Gravatar

 

Gravatar-ul este acea imagine care insoteste comentariile pe  Wordpress, si care apare langa numele si adresa blogului tau.

Folosesc termenul de Gravatar pentru ca este destul de intalnit si de clar despre ce este vorba.

My Account — WordPress.com

Impreuna cu orice cont pe WordPress.com se va crea automat si un cont pe Gravatar.com, si ele vor fi interconectate. Contul de Gravatar va sti, pe baza adresei de e-mail completata in campul aferent la comentarii, ce imagine sa afiseze langa acel comentariu. Poti intra la wordpress.com/settings/account, si asa ajungi in contul de Gravatar. De acolo, trebuie sa alegi o imagine, sa o aranjezi si sa o salvezi. Si gata! Peste tot pe internet vei putea fi reprezentat(a) si cu ajutorul unei imagini.

E un mecanism mai complex, dar: adresa de e-mail pe care o folosesti la contul de wordpress.com va trebui sa o folosesti si pentru contul pe care ti-l faci pe site-ul tau pe domeniu propriu.

Cam atat pentru subiectul de fata, as zice. Daca aveti intrebari, le astept in comentarii: aici sau pe facebook. 🙂

alaxandra

Owner la CloudBerries
Sunt pasionata de frumos, de internet si de comunitati. De tot ce inseamna Open Source. De animale. Detin doua pisici si un acvariu "mititel" de 130 l.

Sunt Managing Partner la cea mai faina agentie de WordPress Cloudberries, si impreuna cu sotul meu o crestem dintr-un start-up de webdesign in ceva ce va insemna managementul prezentei online pentru clienti super-faini. 🙂

Ultimele postari ale lui alaxandra (vezi toate)



Care este parerea ta?