Relatia Client – Banca – mici nebuloase

Ok, asa cum am mai spus pe ici-pe colo,  am inceput sa lucrez de la 1 septembrie intr-o alta companie, si aici sistemul e altul. Salariul se plateste pe card. Nimic nou pana aici, nu? Ei bine eu nu mai aveam nici un cont activ, si nici o dorinta fierbinte sa resuscitez relatia mea cu BRD.  Pentru ca mi s-au parut extrem de…inumani.

Bun. Am avut o relatie relativ suportabila cu ING bank, si le apreciez eforturile care au condus la ideea de self banking, ceea ce m-a facut sa spun…hey, de ce nu?

Ok, totul bine si frumos, pe 2 septembrie ma duc, fac un cont nou, mi se iau inca o data toate datele, semnez si parasemnez, si mi se spune zambind ca in 5 zile apare si cardul.

 

Apare, negresit, dar eu uit de el, asa ca  ridic nu 5 zile, ci 7 zile mai tarziu din cutia postala plicul. Peste alte doua zile, ajung cu el la ING office, mi se activeaza frumos cardul, totul numai zambete. Pana aici nimic in neregula.

Ieri primesc o notificare de la sediul central,  cum ca nu mi-am putut primi salariul, doarece banii mei au sosit inapoi.  Nefiind foarte sigura daca codul IBAN fusese corect, sau care era natura problemei, am zis: merg jos si verific.  Asa ca am alergat catre bancomatul ING de la parterul cladirii, si am dat sa verific starea contului. Sanchi! Bancomatul mi-a oprit, cu scuzele de rigoare, cardul.

Deja incepusem sa fiu nerabdatoare. Ajung sus, scriu la sediul central al companiei ca e „o mica problema cu contul” si dau iute telefon la ING.

Mi se cere CNP-ul, si intr-adevar mi  se confirma ca am contul inchis. Intreb de ce. Nu se stie.  Mi-nu-nat.

Si uita asa…m-am trezit fara salariu si cont si card. Prin amabila mijlocire a celor de la ING, care au decis ca e momentul sa imi inchida contul din motive necunoscute.

De dimineata, ajung la Office-ul „de care apartin”:
Acolo, fetele amabile dar nestiutoare.  Li s-a raspuns anemic de catre o „voce” din telefon, ca nu este posibila redeschiderea contului.  Si ca sa faca o „actualizare de date” si un cont nou.
Le-am explicat ca nu sunt 100% sigura ca mai doresc un cont la ei.
O domnisoara s-a simtit datoare sa imi explice ca sa le las actele semnate, ca sa „faca oricum” contul nou, „poate maine ma razgandesc”. (Daca tacea…).

Asa ca am refuzat, si m-am dus si mi-am deschis alt cont, la Raiffeisen.

Papa, ING.

 

P.S. In timp ce scriu aceste randuri, ma suna de la ING. Se pare ca „din greseala” contul meu a fost inchis „o data cu celalalt”. Care celalalt era inchis cand il facusem pe asta nou. Ca asa mi-a spus mie domnisoara cu par frumos si cret care m-a ajutat la inceput.  Insa a fost reactivat si pot sa imi iau si cardul, i-me-di-at, si totul e in regula.

Daca mi-ati fi spus asta de dimineata, era totul in regula. Asa, acum ma mai gandesc daca are vreun sens sa mai folosesc acel cont, care va fi perpetuu gol.  Ar mai fi ceva care ma face sa reconsider ideea. Faptul ca cineva s-a zbatut, totusi sa reactiveze contul. Stiu cum e sa te zbati pentru un client aparent insignifiant, ca sa ai satisfactia ca ai ajutat un om. Nu stiu, ma mai gandesc.

 

 

 

 

 

alaxandra

Owner la CloudBerries
Sunt pasionata de frumos, de internet si de comunitati. De tot ce inseamna Open Source. De animale. Detin doua pisici si un acvariu "mititel" de 130 l.

Sunt Managing Partner la cea mai faina agentie de WordPress Cloudberries, si impreuna cu sotul meu o crestem dintr-un start-up de webdesign in ceva ce va insemna managementul prezentei online pentru clienti super-faini. 🙂

Ultimele postari ale lui alaxandra (vezi toate)



20 de răspunsuri la “Relatia Client – Banca – mici nebuloase”

  1. Omar spune:

    ING-ul ca multe alte banci/firme din Romania , e totul ok , pana sa te lovesti de o problema din vina lor / a ta / a sistemului si sa trebuiasca sa iei legatura cu serviciul clienti care in cea mai mare parte is alesi special. Prima cerinta sa stie sa apese doua taste si sa te puna in asteptare pentru un alt departament , care bineinteles isi da seama ca problema oricare ar fii il depaseste si te transfera la un altul ca apoi poate ajungi din nou de unde ai plecat daca nu dai peste un idiot care iti da niste raspunsuri atat de „inteligente” incat … te lasi la mana ta …

  2. Eu sunt posesor de card-uri ing de vro 3-4 ani.
    Din toate bancile la care am avut cont ing mi se pare cea mai ok.
    La raiffaisen nu este deloc rau insa nici foarte bine.
    Faptul ca tu ai „uitat” sa iti activezi cardul este prima greseala, nu este deloc indicat sa te joci cu cardurile bancare.
    Invatate sa faci lucrurile din timp.
    Mai mult ca sigur ca si ing au partea lor de vina.

    • alaxandra spune:

      Eu nu am uitat nimic. Le-am facut cu doua zile mai tarziu, pentru ca nu mi-a explicat nimeni procedura. Articolul ar fi fost prea lung daca explciam ca am fost de doua ori pana la ei doar ca sa imi explice ca vine prin posta o notificare, si cu notificarea ma duc la ei, si se activeaza cadrul, dar numai daca iau cu mine si PIN-ul venit prin posta.

      Eu am mai avut la ei un cont, si un card, bine-merci. Pana cand am renuntat la el, pentru ca nu mai aveam nevoie de el. ING-ul probabil a angajat pe cineva care a bifat ceva aiurea in sistem. Deci da, vina e a lor.

  3. Adrian Stanescu spune:

    Hm, eu urasc bancile si „produsele” lor de cand ma stiu… Mai ales cardurile bancare, n-am avut probleme cu ele ca tine dar instinctiv ma feresc de ele, plus ca reprezinta si o metoda de control al activitatii individului…

  4. monicaolt spune:

    pe mine ma enerveaza la culme ideea de card. la BT a fost ok 5 ani. am renuntat la ei pt ca la fel ca si tine compania imi platea salariu la BRD. niste …. nu vreau sa mi amintesc!!!

    eu nu as recomanda nicio banca!!!

  5. alaxandra spune:

    @ Adrian Mai, nu e ca si cum ar fi trebuit sa iti convingi seful sa nu te plateasca pe card. 😀

    • Sarah Key spune:

      Am cont la ING inca de cand eram in liceu, sunt cel putin 8-9 ani. Foarte rar am avut probleme cu ei, eu personal, insa prietenul meu, care e strain, s-a lovit numai de probleme peste tot. Angajatii nu stiu procedurile, nu stiu sa le citeasca si nu stiu sa le interpreteze. Si nici nu ii intereseaza. Cred ca vina e a celor care ii angajeaza. Banca, in sine, are un sistem foarte fain, pe care nu prea il gasesti la alte banci, comisioane mici, care tind spre zero (eu nu cred ca am platit niciodata vreun comision pentru ceva, nici macar pentru administrare.

      Banca Transilvania, la fel ca multe altele, iti iau bani daca primesti bani pe cont (si nu putini, minim 5 lei pe tranzactie, daca nu ma insel), comision la retragere, care este cea mai mare inselatorie bancara posibila si personalul de care am dat eu, desi ceva mai informat, nu m-a impresionat deloc prin conduita.

      BRD-ul este banca pe care o detest cel mai mult, am fost obligata sa imi fac cont la ei la un moment dat si nici 4 ani mai tarziu nu era inchis, ba chiar mai voiau si niste bani ca sa mi-l inchida, n-au facut decat sa suga bani cu nemiluita, iar cand a fost de acordat un credit, ne-au fatait 6 luni (!!!), timp in care ne-au facut sa aruncam bani pe fereastra in nestire, ca sa ne spuna „NU” cu zambetul pe buze. De ce? Pentru ca nu. Alte motive nu am primit, nici cu rugi, insistente, amenintari. O lipsa de profesionalism de la un capat la altul.

      • alaxandra spune:

        Cu toate astea, experienta mea ramane valida. 🙂
        Multumesc pentru vizita.

        • Sarah Key spune:

          Sigur ca ramane valida, nu stiu cum am reusit sa dau de inteles ca nu ar ramane valida. Imi pare rau daca eram in plus. O zi buna!

          • alaxandra spune:

            Nici vorba de in plus. Cred ca am citit razant comentariul tau. Imi pare rau.
            Sunt de acord ca banca e faina (sau ca are multe chestii faine in sistem). Problema mea (ca si a prietenului tau), e cu anumiti angajati care nu stiu ce/cum/de ce/cand, etc.

            Si aici e pacat. Cel putin agentiile cu care am avut eu de-a face nu ofera nici pe departe aceeasi experienta clientului. Asa cum ar fi normal intr-o organizatie de natura si dimensiunile ING.

            Well, totul e la moftul sau pregatirea (precara) a unor angajati. Din pacate.

  6. […] 89. Școala Biblică Christos pentru România – aniversare (rascumparareamemoriei) 96. Relatia Client – Banca – mici nebuloase (corcodus) 98. Jocul perspectivelor – hermeneutica la purtător (drezina) Share […]

  7. mihai spune:

    Alaxandra, eu am avut: Tiriac, BCR, ING, BRD si Raiffeisen, in ordinea aceasta, carduri si credite….. Am rămas card la ING și o relație de 30 de ani la BCR :))…. Sper să fi făcut o alegere bună, cred că oamenii de la ING merită.

    • alaxandra spune:

      Nu stiu ce sa iti spun. Si eu am avut o relatie buna cu ei pana acum.

      Dar eu mai am un principiu, si anume ca atunci cand cineva nu da tot ce poate, e datoria mea sa il fac sa realizeze ca a gresit.

      Ca prieten, client, ruda. Orice mi-ar fi. Pentru ca toti suntem responsabili de calitatea vietii noastre impreuna. Si atunci fac si eu tot ce pot.

  8. […] altceva? Ce exemplu ii oferi pe mai tarziu? cum convingi un client sa vina la banca ta – Asta o fi d-ra de la ING? buna cuviinta in masina – E ca si aia de pe strada. Doar ca adaptata la spatii mai restranse. […]

  9. Oana spune:

    Si pe mine ma calca pe nervi cei de la ING, am avut niste meciuri cu ei incredibile. Doar la marketing/PR am dat de oameni ok, ca ei incercau sa dreaga busuiocul doar. 😀

    • alaxandra spune:

      Da, eu am avut ghinion sa dau in doua puncte cheie de oameni prost informati/nepasatori: in ING Office, si in Centrala. In centrala unde d-ra din office incerca sa vada daca nu isi poate repara greseala.

      Eu nici macar nu am vrut meciurile. Vroiam doar scuze. 🙂 Atat.

      Asa ca m-am luat si am plecat o usa mai la vale, la Raiffeisen. And that’s that. 🙂

      Dar tu ce ai patit cu ei? Link, istorisire ceva :D?

  10. Mihai C. spune:

    Eu am avut experiențe oribile la Bancpost, BCR și BRD. De șapte ani am aterizat la Banca Transilvania și acolo am rămas, atât cont personal, firmă și organizatie + carduri aferente. Sunt extrem de multumit de ei. Chiar nu am a mă plânge. Și folosesc la greu Internet Banking și carduri pe internet sau la cumparaturi. Fiului meu ii transferam prin Internet Banking bani (lei) si in minutul urmator ii scotea din bancomat in Manchester, (pounds) cand era la studii acolo. Comisionul era mai mult decat decent, mult mai mic decat daca as fi facut virament in contul lui de acolo de la Banca Lloyd. Cred însă că nu BANCA e de vină… de multe ori un angajat neglijent sau nesimțit poate să-și facă de cap și strică munca altora. Eu, de regulă, dau omului și a doua șansă. Dacă văd că persistă în eroare, atunci îmi iau păpușile și plec în altă parte.

    • alaxandra spune:

      Si eu sunt de acord ca anumiti oameni pot sa strice mult, pur si simplu pentru ca nu se pricep/nu au chef sa munceasca in ziua aia.

      A doua sansa, da. Uneori nu merita insa, si nu ca nu merita omul, ci principiul e mai mare de atat. Eu doream doar sa recunoasca cineva ca e o greseala si ca nu e greseala mea, dupa toate insistentele mele nu am obtinut recunoasterea asta.

      De ce sa ma chinui eu? 🙂

      Lasa sa se trezeasca ei, si dupa aia, vedem.

Care este parerea ta?