Ce este o imagine feadured/imagine reprezentativa?
Stim cu totii ca imaginile pe bloguri indeplinesc multe roluri: ne ajuta sa transmitem mai bine un mesaj, sa explicam mai bine concepte, sa infrumusetam sau sa transmitem emotii.
De asemenea pot deveni o metoda de a atrage utilizatori pe un site, sau ii pot indeparta. Oamenii au dea anumite asteptari de la blogurile de calitate: isi mai imagineaza cineva ca un blog de beauty poate deveni un succes folosind imagini facute cu telefonul?
Isi mai imagineaza cineva ca un blog de tutoriale sau de retete poate sa contina imagini slabe sau prea mici pentru a fi studiate cu adevarat?
Imaginile featured/imaginile reprezentative sunt, de obicei, primele imagini care sunt asociate unui articol de blog: daca din punct de vedere tehnic totul e impecabil, imaginea aceasta va fi „insotitoarea” artiolului pe social media, in agregatoarele de continut (rss, feedly), si chiar pe prima pagina sau in arhivele propriului tau site.
Definitie:
Imaginea featured este acea imagine selectata manual, sau adaugata automat care este marcata in mod specific pentru a fi „scoasa la inaintare”. Este important ca aceasta sa fie de calitate, sa fie reprezentativa pentru articolul scris si sa fie atractiva.
Unde apare in mod obisnuit o imagine reprezentativa:
Imaginile featured pot aparea:
- ca imagini in miniatura care insoțesc articolele pe pagina principala, sau in arhivele site-ului tau.
- deasupra/dedesubtul titlului si ale datelor meta despre o postare;
- ca miniaturi dar si ca imagini dintr-un articol – atentie, imaginea featured poate sa se regaseasca si in articol (inca o data), sau nu. Asta este la alegerea fiecaruia;
- in cod, marcate ca atare, astfel incat google, retelele sociale si alte parti interesate sa stie ce si cum sa afiseze pentru acel articol;
Cum poti adauga aceasta imagine la postarile tale?
Sunt cateva optiuni:
In primul rand
O tema care se respecta va avea aceasta functie adaugata. Mai ales o tema mai noua, care indeplineste standardele noi in vigoare online: responsive, SEO friendly, social-media friendly.
In al doilea rand
Pe WordPress:
Daca ai gasit o tema care iti place, si ea nu are aceasta optiune o poti imbogati cu acest feature:
Poti folosi: Jetpack (are un modul pentru asta), Auto Featured Image, sau orice alt plugin cae iti place (sa fie updatat relativ regulat, si sa aiba recomandari bune).
Pe alte platforme:
Pe blogger de exemplu, daca tema nu are asa ceva inclus, partea tehnica e mai complexa daca e luata de la zero. Iata aici detalii.
Odata ce ai terminat cu partea tehnica
Cateva reguli utile
- Foloseste imagini featured de dimensiuni medii spre mari. Retelele sociale (precum facebook), ignora imaginile mici si vor afisa in locul imaginii setate de tine prima imagine mai mare pe care o vor gasi pe pagina (un banner, imaginea din header sau logo-ul).
- Seteaza o imagine featured special pentru homepage.
- Daca tema ta afiseaza in cadrul unei postari o imagine featured deasupra restuluid e continut, risti sa ai o imagine care se repeta de doua ori. In acest caz, cel mai bun lucru ar fi sa ai o imagine featured si alte imagini pentru ilustrarea articolelor.
- Fii atent la dimensiuni:
Ca tema sa arate bine, ar trebui ca imaginile folosite sa aiba dimensiuni si proportii asemanatoare: landscape, portrait. Patrate sau dreptunghiulare. Idealul este sa fie cat mai similare unele cu altele.
De asemenea ideal e sa faci si cateva teste cu modul in care retelele sociale preiau imaginnea reprezentativa a fiecarei postari, si sa ajustezi in functie de asta modul in care alegi/compui imaginile.
Multumesc pentru lamurire!
Problema la mine, de exemplu, ramane pe pagina de Facebook, dar si pe varianta de Mobile. Atunci cand intru de pe telefon sa citesc un articol de pe blog si pentru a vedea mai exact cum arata, surpriza…featured image nici nu apare. Deloc.
Iar atunci cand dau linkul pe FB pentru a promova un articol, se intampla uneori sa nu fie luata in considerare aceasta featured image.
Unde anume nu apare featured image?
Pe blog, pe facebook sau in fereastra de sharing?
Debuggerul de la facebook ce spune?