12 greseli de incepator pe WordPress + 1 Bonus

Am decis sa scriu un articol-rezumat, pe care il voi dezvolta intr-o mini-serie de cateva articole care trateaza partea de inceput a bloggingului pe WordPress. Sunt cateva greseli de incepator frecvente, unele nu sunt greseli ci scapari care pot face lucrurile mult mai simple si mai frumoase. Iata mai jos lista alcatuita de mine, fara sa am pretentia ca este finala sau exhaustiva:

1. Ratarea celor mai bune Plugin-uri

Toti cei care au auzit de WordPress au aflat cat de fabuloase sunt pluginurile. Cat de valoroase, cat de importante si cum a transformat modul in care este folosit WordPress-ul. Daca ar fi sa fac un top personal al celor mai bune pluginuri, as mentiona:

  • Auto Featured Image
  • BWP Google XML Sitemaps
  • Google Analytics for WordPress
  • Jetpack by WordPress.com
  • One-Click Child Theme
  • Regenerate Thumbnails
  • Shortcodes Ultimate
  • WordPress SEO

Mai multe detalii despre pluginuri, aici.

12+1 greseli de incapator pe wordpress Cel mai important lucru la un plugin este sursa din care provine. Daca cel care a dezvoltat pluginul nu ofera update-uri, nu ofera suport si in general nu e de gasit sfatul meu este sa nu instalezi deloc pluginul. Sursele mele preferate pentru pluginuri sunt cei de la Automattic, Yoast, si cei care au dovedit ca fac lucrurile cu pasiune si  determinare.

2. Neglijarea backupurilor

Cauzele pentru care ai putea pierde totul sunt nenumarate. De la erori ale tale, ale celor de la server, la actiuni intentionate indreptate impotriva ta, pana la…Politie. Despre backup-uri, aici gasesti mai multe detalii. Pe scurt: fa-ti backup-uri, si fa-le in doua locatii separate: pe hard si online (Drive, Dropbox, etc.).

3. Folosirea unor structuri de URL neprietenoase

  • http://www.corcodus.ro/?p=123
  • http://www.corcodus.ro/2014/04/09/sample-post/
  • http://www.corcodus.ro/2014/04/sample-post/
  • http://www.corcodus.ro/archives/123
  • http://www.corcodus.ro/2014/04/09/sample-post.html

Astea sunt cateva dintre optiunile pe care le-am intalnit. Toate par in regula, la prima vedere. Insa secretul este: cu cat URL-ul e mai scurt, cu atat e mai bine. E mai simplu, mai curat, mai usor de gasit. URL-ul este principala unealta de optimizare a unei pagini pentru a fi gasita cu usurinta. Orice caractere in plus incarca in mod inutil. De la Settings-> permalinks (wp-admin/options-permalink.php) poti selecta o alta structura mai prietenoasa. Am sa revin cu un scurt articol despre motivele pro si contra modificarii structurii URL-urilor. In principiu, orice modificare afiseaza pozitia in motoarele de cautare, cel putin temporar.

Mai multe detalii despre URL-uri, aici.

4. Nefolosirea unor surse de analiza de trafic

E destul de simplu de inteles: E ca si cum ai conduce noaptea, cu ochelari de soare, fara faruri. Daca nu stii cine te citeste, cat timp si mai ales cat de mult, pierzi informatii pretioase. Instalarea codurilor de analiza se poate face simplu si usor, exista multe pluginuri specializate. Pentru Google, recomand pluginul de la Yoast.

5. Nefolosirea uneltelor puse la dispozitie in Webmaster tools

Se aplica cele de mai sus X 2. Pentru ca in contul de Webmaster se poate trimite spre Google un sitemap pentru indexare mai rapida, si pentru ca aici apar eventualele penalizari pe care site-urile le pot primi de la Google. Si de obicei sunt insotite si de metode de a scapa de penalizare. Nu ai vrea sa ratazi asa ceva, nu?

6. Semnarea virtuala a articolelor: Google autor Markup Facebook Authorship

In clipa asta, in Google, orice articol scris de mine pentru Google, apare semnat cu numele meu. Si orice articol duce si spre un profil de Google+. Asta nu imi aduce doar vizite pe G+ ci si garantia ca Google stie cine scrie la mine pe site, si stie cui ii apartin textele mele. In eventualitatea unor furturi de continut, lucrurile devin mult mai simple.

Facebook a introdus recent Author Markup. Pentru a beneficia de acest lucru e nevoie de introducerea in headerul site-ului a unui meta-tag care indica autorul articolelor.
El va avea aceasta forma:

<meta property=”article:author” content=”https://www.facebook.com/alexandragiula” />

Puteti face asta in diferite moduri, dar varianta cea mai simpla (pentru Wordppress, daca folositi deja pluginul de SEO de la Yoast), este sa completati in profilul de user linkul de facebook, si sa porniti pentru facebook optiunea de a adauga toate meta-tag-urile prin dashboard-ul de la WordPress SEO.  Detalii aici.

7. Nefolosirea unui Gravatar

Un cont de Gravatar se face automat cu inregistrarea pe WordPress.com. Avand in vedere ca multe dintre pluginurile importante de la Automattic necesita o conexiune cu wordpress.com, pune-ti deoparte 5 minute pentru completarea profilului de Gravatar. In loc de o iconita anonima, peste tot pe unde apar comentarii facute cu acest cont, vor aparea si logo-ul/numele/poza de profil si linkurile completate acolo. E echivalentul unei carti de vizita, sau cel putin pe aproape.

8. Utilizarea favicon implicit, sau nefolosirea faviconului

Eu am o floricica alba, derivata din logo-ul site-ului si care indeplineste acest rol. Pentru toti clientii mei am facut si instalat cate o imagine similara ca favicon, care indeplinste doua functii: – Ii spune vizitatoruluic are este tab-ul cu site-ul respectiv – Cand cineva pune un site in bookmarks in face mai usor de recunoscut. Faviconul apartine deja de elementele de recunoastere ale unui brand.

9. Ignorarea vizitelor de pe mobil/device-uri

O tema de wordpress responsive devine din ce in ce mai importanta. Exista inclusiv solutii gratuite care arata bine, si care functioneaza decent. In cazul in care asa ceva e prea dificil, puteti incerca o tema separata pentru mobil. Exista pluginuri care fac acest lucru cu usurinta.

10. Supraincarcarea cu informatii

Fie ca e vorba de widgeturi, de pluginuri care adauga o seama de lucruri „extra”, de la pop-up-uri cu reclame pana la alerte de stiri, uneori tindem sa oferim multe, multe lucruri pe site-urile noastre. Asta nu e mereu un lucru bun, pentru ca distrage si oboseste. Focalizarea vizitatorilor pe continut (pe cel mai important lucru oferit de site) va garanta si ca acestia petrec mai mult timp alaturi de randurile tale dar creste si sansele ca ei sa revina. In categoria „prea mult” intra si imaginile de tip GIF, bannerele de tot felul si elementele audio care apar din senin in browser.

11. Neactualizarea WordPress-ului

Poate una dintre cele mai dese cauze pentru care hackerii wannabe exista. Update-urile de WordPress contin intotdeauna elemente de securitate si lucruri utile. Neactualizarea la timp pune in pericol nu doar site-ul tau, ci tot restul site-urilor care impart acelasi server cu al tau. E o dovada de precautie si atentie si mai mult decat orice e util si important. Detalii despre modul in care se poate face in siguranta update-ul de WordPress, aici.

12. Alegerea unei teme gresite

Aici e mult de comentat, dar pe scurt: Nu alege ceva ce ti-ar placea doar tie. Site-ul tau, daca doresti sa fie citit, trebuie sa placa celor carora li se adreseaza. Trebuie sa fie aerisit, bine structurat si usor de citit. Verifica ce face concurenta. Verifica site-urile cu trafic mare, si incearca sa pastrezi lucrurile bune si interesante de acolo. Desigur, amprenta personala trebuie sa existe. Dar nu intr-o asemenea masura incat tu sa fii singura persoana care se simte bine cu ceea ce vede.

13. Pastrarea userului admin si a functiei de administrator pentru el

Simplu si eficient: un username diferit si greu de ghicit (neafisat pe site, evident) si cu o parola puternica si sigura sunt prima linie de aparare impotriva unui atac de hacking. Asa ca schimba-le. Sterge userul admin definitiv. NU afisa pe site username-ul, ci mai degraba numele si prenumele tau (ajuta si pt. #6 🙂 ). Si asa, stii ca esti mai in siguranta. Ce alte idei ar mai fi aplicabile? Aveti de impartasit si alte greseli de incepatori? Solutii? Astept comentariile voastre.

Fac parte din:
Facebook:
Publicitate: