In ultimele doua saptamani am facut un fel de mini-campanie de recrutare pentru niste parteneri de afaceri ai 648 Group.
In acest scop am cautat persoane cu niste competente extrem de concret definite, folosind un sistem de recomandari, cateva postari pe grupuri de facebook foarte bine targetate si putina imaginatie.
Am reusit sa colectez o suma destul de interesanta de CV-uri de la persoane cu calificare si dorinta de a lucra in Social Media&Pr, cu o componenta importanta de SEO si copywriting. Apropo, daca e cineva interesat sa angajeze pe domeniul asta ma poate cauta oricand, cunosc personal o gramada de persoane interesate de domeniu, dar prn intermediul grupurilor de facebook (inclusiv ce al bloggeritelor, pentru care gasiti un banner in dreapta) am acces la sute de persoane din care se poate face o selectie.
As dori sa mentionez cateva lucruri care mi-au fost amintite destul de pregnant zilele astea:
1. Neatentia costa!
Cand vezi un anunt care pare interesant, nu te opri la o citire superficiala. Citeste-l de 2-3 ori inainte sa aplici. Incearca sa intelegi tot ce presupune el.
Sunt multe persoane grabite, dar totusi. Sa va dau un exemplu:
Ea: BUNA ! Eu detin un blog , de beauty ! Consider ca e mai mult decat fain !
Eu: Servus. Ok, inteleg. Dar restul de conditii crezi ca le indeplinesti?
Ea: Eu sunt sigura de asta !
Eu: Inteleg. Ok, spune-mi 3 reguli de SEO.
Ea: Imi poti da mai multe detalii despre - ca eu am citit de ai lasat pe afcebook !
Eu: Pot, daca intrebi.
Ea: Seo - vorbim despre motoarele de cautare
pe net !
despre trafic
Eu: Da... Trei reguli.
Ea: sincera sa fiu ! habar nu am ce anume vrei sa iti spun
adica nu sunt vreo profi !eu am un blog
Eu: Aha. Am inteles. Ei bine, asta inseamna ca nu indeplinesti conditiile.
Pentru ca mesajul meu continea si niste puncte inainte de cel cu blogul.
SEO era pe primul loc.
E important sa respecti timpul cuiva care incearca sa te ajute. E important sa nu uiti ca faci parte dintr-o multime si ca poti sa te distingi din multime in sens bun, si in sens rau.
Dupa o asemenea conversatie, fata asta ar fi putut sa aiba toate calificarile din lume pe o seama de alte domenii. Nu ar fi trecut de prima faza de selectie. Cu nici un chip. Neatentia costa.
2. Ai grija la CUM scrii. Nu pot explica cat de important e sa scrii corect. Graba, tastaturile, device-urile cu auto-corectie: toate astea nu justifica sub nici o forma greseli in scriere. Mai ales cand primul contact cu o persoana care te poate recomanda pentru un interviu sau care face selectia iti spune ca jobul presupune - in proportie covarsitoare - sa stii sa scrii si sa iubesti cartile.
Greselile de tastare sunt urate. Asta e! Greselile de scriere si mai urate. Mai bine pierzi 15 minute sa iti verifici mesajele decat sa risti sa nu treci de faza de selectie primara.
CV-ul tau poate fi EXTRAORDINAR. Daca in mesajul care il insoteste ai greseli de scriere/tastare esti depunctat/a instantaneu.
3. Scrie un mesaj de prezentare. Chiar daca mailul tau are scrisoare de intentie. Chiar daca o atasezi frumos langa CV. Scrie un scurt mesaj care sa vorbeasca despre tine. Este prima impresie, si conteaza. Nimic nu e mai neplacut decat un e-mail gol, cu un CV atasat acolo.
Pare impersonal, pare gol. Pare facut doar asa: poate-poate iese ceva.
Asa cum am spus, in cazul asta era vorba de cautare de recomandari. Asa ca am fost critica, atenta si metodica. Nu pot sa recomand, in nume propriu chiar pe oricine.
4. Nu trimite CV-uri folosind optiunile automate de pe site-urile de job-uri.
Pune putin efort: descarca si trimite un e-mail cu subiect, continut si atasament. Ca la carte.
Mesajele automate seamana cu cele de la punctul #3. Dar sunt o treapta mai departe pe scala "e de rau daca..." in eticheta asta a aplicatiilor pentru un loc de munca.
5. Sa nu iti fie frica sa personalizezi CV-ul pentru diferite tipuri de pozitii dorite
Am mai spus asta si alta data, aici. In momentul in care aplici pentru un loc de munca pe care ti-l doresti, fa un efort suplimentar.
Nici un CV destinat unei game mai largi de aptitidini nu va fi la fel de eficient ca ceva personalizat.
Lumea in care traim si in care aplicam pentru pozitii este una diversa. La fel suntem si noi: diversi. Stim sa facem multe. Avem o gramada de lucruri invatate (in cazul fericit, desigur). Avem interese din domenii diferite care pot depune marturie pozitiva pentru noi in vederea obtinerii unei pozitii intr-o companie.
Astfel: intr-un fel vei aborda un job de copywriting pentru o companie de Advertising, in alt fel vei aborda o editura care are nevoie de texte pentru cartile scoase pe piata, in alt fel vei aborda o companie din industria de beauty care cauta Social Media manager si curator de content pentru blogul companiei. Sunt lucruri asemanatoare dar usor diferite.
Pe de alta parte uneori e nevoie sa faci mici ajustari extrem de importante:
Pentru compania de beauty sa spunem ca detii un blog si ai o categorie de postari de beauty. Poti face aceasta precizare in prima parte a CV-ului, daca experienta ta e substantiala. Poate ai chiar un blog cu profil in domeniu. Cu atat mai bine. Daca inclinatia ta nu a fost manifesta dar interesele tale sunt puternice in domeniu solutia ar fi sa spui aceste lucruri in scrisoare de intentie.
6. Denumeste-ti e-mailul si atasamentul clar, concis, concret
Pune in Subiectul e-mailului numele tau si pozitia pentru care aplici. Denumeste fisierul in care ai CV-ul in acelasi mod.
Persoana care face selectia va avea de cautat prin zeci de atasamente numite CV.dov, CV.docX, CV.pfd sau CV_ulmeu.doc, samd.
Fa-te placut(a) prin acest mic detaliu de organizare care conteaza atat de mult. Cel/cea care va cauta in e-mailuri te va gasi mai repede, nu va trebui sa munceasca in plus cu redenumirea si clasificarea CV-ului tau si in general vei avea un recrutor/o persoana de HR sau un viitor sef putin mai putin stressat.
Nu-i asa ca e dragutz?
Tu ce tactici ai invatat de-a lungul vremii pentru a te asigura ca aplicatia ta trece de primul test, primul nivel de filtrare?
9 răspunsuri la “Despre CV-uri, recomandari si cum trimiti un e-mail”