Cloudberries.ro

  • Acasa
  • Despre mine
    • Permisiuni
  • Corcoduse
Corcodus.ro
  • Versuri
  • Tutoriale
    • Internetz
    • Recomandari
  • Alte categorii
    • Ganduri
    • Comentate
    • Romania
    • Responsabilitati
    • Resurse
  • Acasa
  • Despre mine
    • Permisiuni
  • Corcoduse
  • Versuri
  • Tutoriale
    • Internetz
    • Recomandari
  • Alte categorii
    • Ganduri
    • Comentate
    • Romania
    • Responsabilitati
    • Resurse

Cum sa NU faci social media pe facebook

februarie 18, 2013 In Blog, Internetz

Reteta e simpla, si difera doar in gradul de pricepere „la butoane”.

Prima varianta: ai un business si ai auzit ca e bine sa fii si pe facebook. Si mai stii si ca cu cat esti mai direct, e cu atat mai bine. Sa zicem ca te ocupi cu acea parte a spectrului de afaceri la care oamenii se gandesc mai putin: pompele funebre.

 

Asa ca iti faci si tu un cont, si pentru inceput iti chemi prietenii din liceu, matusile, amicii de bere, etc. Dai add, de fapt, oricui iti iese in cale. Cand facebook te blocheaza, astepti putin si apoi o iei de la capat:

facebook penalizeaza adaugarea de prieteni prea multi

Pentru ca nu poti sa spui: „Vand sicrie”, ca nu e frumos in lic sa iti faci public numele firmei, te multumesti doar cu numele sectorului de business. La un moment dat insa, decizi ca ai suficienti „prieteni” si iti schimbi numele cu cel „mai oficial”.

Aici scenariul difera „cu cateva grade deviatie”, pentru cei mai priceputi la setarile facebook: se transforma din cont simplu in fanpage, si o iai de la capat cu promovatul de business pe facebook.

Daca insa nu te pricepi mai deloc, si ghidul tau de social-media si www  este editia electronica a ziarului „Libertatea” sau „Click” (hai sa fim sinceri, lucrurile nu stau bine nici la case mai mari) faci ceva de genul asta:

Sau ceva de genul asta:

cum-sa-nu-faci-social-media-facebook

Nici una dintre cele doua variante de mai sus nu este recomandabila, si nu ma apuc sa explic in acest punct de ce.

Mai exista si varianta in care ajungi aproape de limita de prieteni, si atunci iti faci o pagina de facebook in completarea contului de utilizator detinut deja. Si aici incepe un dans interesant: duplicarea informatiei in ambele parti, spamul facut te miri pe unde (inclusiv pe la alte pagini de facebook etc.):

Linkuri nesolicitate, fara explicatii, fara „Buna ziua”, fara nimic:

download (27)
linkurile nesolicitate sunt spam.

Cont de utilizator care incearca integrarea unei pagini de facebook:

cont utilizator - trebuie migrat spre fanpage

In captura de ecran de mai sus, avem un caz specific, dar des intalnit:

Un business/brand care a inceput promovarea pe facebook cu un cont de utilizator, a ajuns aproape de limita de 5000 de prieteni, si a lansat si o pagina. Cu un numar de fani foarte mic. La fel si aici:

cont utilizator - trebuie migrat spre fanpage 2

Cel mai deranjant lucru in cazul al doilea (lasand la o parte nevoia de adaptare a continutului pentru o retea sociala, si pentru a face publicitate unui brand) este faptul ca printr-o simpla raportare de catre 2-3 persoane acestia isi pot pierde contul, prietenii si vanity URL-ul pe care le au acum. Deoarece utilizarea unui cont de utilizator in acest mod este impotriva regulilor facebook (si pe buna dreptate). Acelasi lucru este valabil si pentru al doilea exemplu.

Pe mine personal ma deranjeaza cand imi dau add diverse firme, organizatii si alte persoane juridice, pe facebook. Daca vreau o relatie cu business-ul, produsul, brand-ul respectiv ma duc singura si caut si dau like.

Insa ce as dori sa se retina este urmatorul lucru:

Persoanele care au impresia ca folosind pentru afacerea lor/produsul lor/magazinul lor online un cont de utilizator vor reusi cumva sa „pacaleasca” algoritmii facebook si vor fi in felul asta mai vizibili se inseala.
Continuand sa procedati in felul asta va puenti munca in pericol si trimiteti semnale in jur ca nu aveti oameni priceputi care sa se ocupe de ce e nevoie. Si se naste intrebarea: la fel e si cu celelalte lucruri pe care le vindeti?

Facebook  nu va arata postarile voastre asa-zisilor prieteni din lista voastra daca ei nu sunt interesati de voi: daca nu comenteaza, daca nu dau like des la postarile voastre, daca nu va viziteaza profilul.
Secretul vizibilitatii pe facebook si pentru utilizatorii simplii si pentru branduri este continutul de calitate care atrage atentie si oameni in jurul sau.

Singura diferenta este ca pe un fanpage aveti la indemana si uneltele de masurare a activitatii, si posibilitatea sa faceti publicitate platita (mult mai buna ca spam-ul, va promit!), si nici nu sunteti in pericol ca facebook sa va stearga tot ceea ce ati realizat pana acum pe facebook.

P.S. Despre problema asta cam generalizata a folosirii facebook-ului intr-un mod gresit  a scris si Irina Bartolomeu, aici: Social Media. Asa NU!

asa NU branduri pe facebook facebook

Article by Alexandra Giula

Sunt pasionata de frumos, de internet si de comunitati. De tot ce inseamna Open Source. De animale. Detin doua pisici si un acvariu "mititel" de 130 l. Sunt Managing Partner la cea mai faina agentie de Wordpress Cloudberries, si impreuna cu sotul meu o crestem dintr-un start-up de webdesign in ceva ce va insemna managementul prezentei online pentru clienti super-faini. :)

Previous StoryL-AŢI VĂZUT? | Persoana disparuta
Next StoryCum sa iti intelegi gresit credinta si libertatea altora

Related Articles

  • Cum raportezi o stire falsa pe facebook-corcodus
    Cum raportezi o stire falsa pe facebook. Si de ce
  • top 10 escrocherii Facebook
    Top 10 escrocherii (Scams), pe Facebook

0 Comments

Leave your comment Cancel Reply

(will not be shared)

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Articole recente

  • pas cu pas – corcodus
    Pas cu pas luni, 14, dec.
  • angoasa – corcodus
    Angoasa luni, 23, mart.
  • focul – corcodus
    In mijlocul focului marți, 19, nov.
  • viata – corcodus (1)
    Cea mai misto zi de luni: pentru tinerii votanti luni, 27, mai
  • viata – corcodus
    Viata miercuri, 1, mai

Ultimele comentarii

  • Din istoria blogosferei evanghelice – 9 ianuarie (2021) | RoEvanghelica la Pour la liberté d’expression et contre l’extrémisme
  • Altfel, despre Corcodus.ro – Corcodus.ro la Interviu: El este Onisim Lungu aka Pumn de Tarana!
  • Altfel, despre Corcodus.ro – Corcodus.ro la Tutorial: Cum transformi un profil de utilizator in Fanpage pe Facebook
  • 12 greseli de incepator pe WordPress + 1 Bonus – Corcodus.ro la Top Pluginuri de WordPress
  • Romania ferestrelor deschise – Corcodus.ro la Forta unui zambet: Ar trebui sa zambesti mai des!

Articole populare

  • _DSC5747
    Kitty Cat – O metoda antistres
  • keep-calm-and-yes-la-vot-2
    LISTA SECŢIILOR DE VOTARE ALEGERI pentru Preşedintele României 2014
  • margareta galbena
    Perspectiva optimista asupra temporarei amanari a sfarsitului lumii
  • Nicole.N
    Prima impresie despre un blog: 6 sfaturi de la o cititoare
  • 032012_SurvivorTree_DNGMA
    Amintirea celor (pe)trecute – 11 septembrie

Fac parte din

Publicitate

Instagram @alexandragiula

Missed me? Missed me?
Not quite a sunset, but what a view. Not quite a sunset, but what a view.
Neajlovul. Si putin soare. Neajlovul. 
Si putin soare.
#lifeadvice #lifeadvice
Hope, I guess. As long as we have love we have hop Hope, I guess. As long as we have love we have hope and so much more.
Marea. Marea mea. ♥️❄️❄️♥️ Marea. Marea mea. ♥️❄️❄️♥️
This is the place. This is the place.
Follow on Instagram
  • Cookies
  • Termeni și condiții
  • Confidențialitate

Copyright Corcodus.ro | Webdesign Cloudberries.Ro | Icons by Freepik from flaticon.com | CC 3.0 BY